Versterk jouw online business

0
1

Heb jij een online business waar je online producten aanbiedt of biedt jij een bepaalde dienst aan en dit verkoop je online. Verkoop je bijvoorbeeld kleding of online cursussen, het aanbieden van het juiste product/dienst op de juiste tijd met de juiste boodschap is essentieel. Dit noemen zij ook wel de salesfunnel die een klant doorloopt. Bij elke stap die een klant maakt naar uiteindelijk het kopen van het product moet jij als bedrijf aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld met een advertentie op Google (SEA) of op socials en nog veel meer. Vaak is dit lastig om als beginnende bedrijf te realiseren. Er zijn geen werknemers met de kennis en als die er wel zijn, zijn ze vaak te duur en soms is het ook beter om het online traject uit te besteden. Het is namelijk zo dat een online marketing bureau veel specialisten hebben die de hele dag niks anders doen dan het optimaliseren van websites en adverteren. Zij hebben veel ervaring, kennen de fouten die andere maken en zijn sneller. Het is dus vaak heel slim om dit uit te besteden. Hieronder is overzicht gemaakt van wat een standaard digital marketing bureau aanbiedt.

Adverteren (SEA)

Bij bijna elk online marketing bureau kan je wel terecht voor het adverteren van jouw website. Dit kan op heel veel manieren, namelijk display, SEA en nog wat. SEA is het adverteren in de zoekresultaten van Google. Het bovenaan staan op de pagina. Wanneer je dit zelf wilt gaan doen kan het ook, aan te raden is om wel eerst een Google cursus te volgen. Echter is het uitbesteden hiervan vaak slimmer omdat deze bureaus precies weten wat ze doen. Welke woorden in een advertentie trekt mensen aan, hoe moet de banner eruit zien, hoe werken de knoppen, op welke zoekwoorden moet je richten en nog veel meer. Vaak is het best duur om te adverteren maar je krijgt ook veel ervoor terug.

Linkbuilding (SEO)

Als tweede die vaak bureaus aanbieden is linkbuilding. Google heeft namelijk uitgebracht dat de autoriteit van jouw website belangrijk is om organisch goed te scoren. In andere woorden is het dus belangrijk dat andere websites jouw website aanprijzen als een goede website door links te hebben die verwijzen naar jouw website.

Marketplaces

Als laatste bieden ook veel marketing bureaus het helpen in marketplaces. Dit kan bijvoorbeeld Bol.com of Amazon zijn. De trend die de laatste tijd mee speelt is dat veel mensen niet meer in de zoekmachine gaan zoeken maar direct bij deze grote partijen. Hierdoor is het slim om ook jouw producten hierop aan te bieden.